סדנאות הרצאות וייעוץ

סדנאות והרצאות 


בסדנאות ובהרצאות בשיטת FACE NOT FAKE :

  • נכיר וניישם כללים וכלים לשימוש מאוזן, בטוח ויעיל במסכים 
  • נבין איך המסרים (פוסטים, תמונות) שלכם משפיעים על הזהות שיצרתם? 
  • איך תיוג משפיע על דימוי עצמי? 
  • נקבל ידע ומושגים לפיתוח מיומנויות תקשורת
  • נציג ניתוחי מקרה מחיי היום יום ומחקרים
  • נדגים פרשנות של סיטואציות בהקשרים שונים
  • נתרגל שימוש מאוזן ויעיל בערוצים השונים
  • נתרגל מיומנויות באופן חווייתי – פרקטי וקל ליישום, שיסייע לנו לשלוט בשיח ברשת 

שלושת הכללים של FACE NOT FAKE


הסל החינוכי | סדנאות למורים


התנהלות המורה בעידן הרשתות
כמורים בעידן הדיגיטלי,  אנו נתקלים מידי יום בשאלות הקשורות לשיח אלים של תלמידים ברשת בינם לבין עצמם ובינם לביננו, שאלות הקשורות לפרטיות המורה וניהול הזהות ברשתות.
איך נכון להתנהל ברשתות מול תלמידים?
האם סמכות המורה השתנתה בעידן הסמארטפון?

מה הגבולות שיש להעמיד בשיח הרשת, בשיתוף מידע ותמונות? איך קשור שיפור המצב החברתי בכיתה ומידת ההצלחה בלימודים, לשימוש נבון ברשתות? מה נכון להעלות בפרופיל האינסטגרם שלי? ומה אסור לפרסם? האם התלמידים שלי יכולים להיות חברים שלי ברשת? אלו גבולות צריך להציב להם? כיצד נכון לשלב שימוש במסכים בשיעור?
הסדנה תשלב התנסויות חווייתיות, דוגמאות מעולם החינוך והתקשורת

סדנאות לתלמידים 


בסדנאות ובהרצאות בשיטת FACE NOT FAKE 

  • נבין את כללי המשחק בזירה הווירטואלית
  • נשאל כיצד המסרים (פוסטים, תמונות) שלכם משפיעים על הזהות הוויראלית שיצרתם? תיוג/דימוי עצמי/הכרה סביבתית
  • נחשף לידע באמצעות הצגת ניתוחי מקרה/מחקרים.
  • ניתן דוגמאות לפרשנות בהקשרים שונים
  • נבין איך השימוש במסכים משפיע על היחסים שלנו עם החברים והמשפחה
  • נלמד וניישם כללים וכלים לשימוש נבון, בטוח ויעיל במסכים וברשתות.

כללי הזהב FACE NOT FAKE

מודעות להשפעת המסכים
על ההתנהגות והתקשורת בחיי היומיום

איזון השימוש במסכים
וחיזוק היחסים הבינאישיים

שליטה בחשיפה, מינון
וייעול השימוש במסכים וברשתות


סדנת בין הרשת למציאות
 (לתלמידי כיתות ו'-י"ב)
(כשעה וחצי)

איך מתמודדים עם הטרדות, שיימינג ובריונות ברשת?
איך שימוש נכון ברשת ישפר את הביטחון העצמי והביטוי שלכם במפגשים חברתיים?
איך נבחר בערוץ התקשורת הנכון להעביר מסר, רגש או לשמור על יחסים טובים עם החברים?

נכיר ונתרגל את היתרונות והחסרונות של השימוש במסכים ותקשורת בינאישית.
נבין את החשיבות של השימוש בחושים בתקשורת.
נלמד כלים יעילים, שיעזרו לנו להתאים בין מצבים חברתיים שונים לבין אמצעי  תקשורת שונים (מתי נכון להשתמש בשיחת טלפון, בווטס אפ, באינסטגרם? ).

הסדנה כוללת תרגילים ומשימות חווייתיות, עבודה בקבוצות, פעילויות עם הנייד ובלעדיו.

"מה הזהות הוויראלית שלי?"- סדנה למיתוג דיגיטלי
  (לתלמידי כיתות ו'-י"ב) 
(כשעה וחצי)

איך אצור פרופיל רשת, שיזכה לתגובות טובות ויפעל לטובתי גם בעתיד?
מה כללי המשחק בזירה הווירטואלית? מה זה תעודת זהות וויראלית?
איך אדע מה לחשוף ברשף ולמה להיחשף?
מה ההבדל בין תיעוד לשיתוף?

בסדנה נכיר את העקרונות של מיתוג ושיווק רשתי אישי נכון, שישקף את מי שאנחנו באמת.
השיטה משתמשת בדוגמאות וסרטונים מהרשת, תוך שיתוף פעולה של התלמידים בפרשנויות של המסרים. כך, הם יפנימו את המשמעות של ההתנהלות שלהם ברשתות (העלאת תמונות וסרטונים בעלי, התבטאויות שליליות וכו'). התלמידים יכירו את הפרסונה הוויראלית שלהם עם טון, סגנון, מסר ממוקד והתקשרויות -
 ויישמו את עקרונות השיטה באמצעות עיצוב כרטיס ביקור רצויות ומקדמות.

הסדנה כוללת תרגילים ומשימות חווייתיות, עבודה בקבוצות, פעילויות עם - הנייד ובלעדיו, סרטונים.

"אמת או שקר ברשתות?" סדנת אוריינות דיגיטלית 
לתלמידי חט"ב ותיכונים
(כשעה וחצי)

איך אני מבחין בין תוכן ברשת, שהוא מהימן לבין תוכן שיווקי פרסומי?
מהי השפה של הרשתות והמסכים ואיך היא משפיעה על הדרך שבה אנחנו מפרשים את תכני הרשת ופועלים בה?

התלמידים יכירו ויתרגלו כלים יעילים לפרשנות של תכני רשת, שיעזרו להם ולהבדיל בין תוכן אמין לתוכן מזויף ומזיק.
הם יכירו כלים ביקורתיים לשימוש נבון בתכנים ויפתחו ראייה מפוקחת של עולם המדיה. 

הסדנה כוללת תרגילים ומשימות חווייתיות, עבודה בקבוצות, פעילויות עם הנייד ובלעדיו, סרטונים.

"האם החיים באינסטגרם זו המציאות?"- 
הרצאה לחט"ב ותיכונים (כשעה )

"אנחנו חיים בעולם של מדיה ורשתות חברתיות מלאים בדימויים, פרסומות, "Fake News"
איך עולם הרשתות משפיע על החיים שלנו, ההתנהגות שלנו, הרגשות שלנו והתפיסות שלנו?
מה הקשר בין מה שאנחנו רואים במדיה לבין האופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו ברשתות החברתיות לעולם?
מה זו תפיסת מציאות ? איך התנהל העולם לפני עידן המסכים?

ההרצאה מעבירה באופן חווייתי דרך הסיפור האישי שלי (ובאמצעות דוגמאות סרטונים, תמונות, סיפורים מהמדיה) כנער שהתבגר לפני עידן המדיה הדיגיטלית את השפעות והתפקיד של ערוצי המדיה הרבים הקיימים היום בחיים של בני הנוער ומעירים להם זווית הסתכלות שונה וחדשה על המציאות האינסטגרמית כיום.

הסל העסקי | סדנת face not fake  בארגון


  • התנהלות לא נכונה של עובדים בארגון ברשתות החברתיות משפיעה על המותג של העסק ומשליכה על המותג הארגוני וגם על הדימוי של העובד. תקשורת לקויה בווטס אפ ובזום פוגעת בתקשורת הפנימית ארגונית ופוגמת במוניטין של החברה. 
  • בסדנה נייצר קוד התנהגות ארגוני ברשתות ופרופיל רשת אישי לעובדים– נלמד כיצד לתקשר באופן יעיל בזום ובערוצי התקשורת האחרים, כך שהמסרים יעברו בצחורה מיטבית והיחסים בתוך הארגון יישמרו. נכיר טכניקות לפרשנות נכונה של מסרים ויצירת שפה מכבדת, שמייצרת יעילות ואווירה נעימה בעבודה ומפחיתה חיכוכים. נלמד למנן ולאזן את השימוש בערוצי התקשורת השונים עם תקשורת בינאישית. 
  • נגביר את אפקטיביות יום העבודה על ידי יצירת "אמנת נוכחות דיגיטלית", שקובעת גבולות וקודים של התנהלות.  
  • הסדנה חווייתית כוללת משימות, דיונים, סרטונים. נתרגל תמרון בין ערוצי תקשורת וניהול זמן העבודה באופן חכם. נלמד כלים לשליטה בשיח הרשת ולבניית מוניטין דיגיטלי, שישרת את העובד ואת את תדמית הארגון. 

הסל הפרטי


ה-הרצאה להורי מתבגרים - איך מתקשרים בשיטת Face not Fake עם דור המסכים?    

מדוע הילדה שלי מעלה סרטונים עם רמיזות מיניות בטיקטוק?
איך משחררים את הילד מהפורטנייט? 
איך החליפו הרשתות החברתיות את הסמכות ההורית וכיצד נוכל לשנות זאת?

הרצאה חווייתית, מעוררת השראה ומחשבה. 
המסכים בבית מכתיבים במידה רבה את סדר היום והיחסים בינינו לבין ילדינו. 
הסמארטפון גם הפך למעין הורה שלישי שלא תמיד מתייעץ איתנו ההורים.
השהייה הרבה של ילדינו ברשתות החברתיות שינתה דרמטית את כישורי הביטוי והתקשורת הבינאישית שלהם, את מערכת היחסים שלנו איתם. המתבגרים חשופים למסרים פרסומיים ומניפולטיביים ודימויים מיניים, שמתפרצים למסכים ללא שום תיווך הורי וכופים על הילדים לגבש את זהותם העצמית והמינית ללא הכוונה. לכן, הרבה פעמים הם חושבים ומתנהגים בדרך שאינה הולמת את גילם.
 
ההרצאה תציג את שיטת "Face or Fake" לתקשורת מסכים נבונה, בטוחה ויעילה.
נכיר כלים לאיזון ומינון המעורבות של הילדים ברשתות החברתיות שיסייעו להם לנתח מסרים בדרך של ביקורת בונה, להגן עליהם מפני סכנות ברשת ולהחזיר לכם ההורים את הסמכות ההורית שתאפשר לכם תקשורת פתוחה של שיתוף בין כל בני המשפחה.

בהרצאה יובאו דוגמאות וישולבו התנסויות חווייתיות וסרטונים מעוררי מחשבה.
משך ההרצאה- כשעה ורבע.

הורים נוכחים במסכים 
תוכנית ליווי דיגטילית להורים של מתבגרים (9-15)

8 מפגשים מוקלטים + שלושה מפגשים לייב און ליין 

איך להפוך להורה מעורב ומשפיע ל"ילדי המסכים"
 ב8 שיעורים? 
אתם מודאגים שהילד לא מרים את הראש מהמסך כל היום? 
הילדה מעלה סרטונים בעלי אופי מיני לטיקטוק? 
את חוששת שהילד נחשף לתכנים מסוכנים ברשת, אבל לא מצליחה לתקשר איתו? 
גילית שהילד שלך יוצר קשר עם אנשים זרים ברשת? 
הילד לא רוצה ללכת לבית ספר בגלל הטרדות בקבוצת ווטס אפ? 
משתתפי הקורס עוברים תהליך מהורים מודאגים, מתוסכלים, ומיואשים מבעיית המסכים, להורים מודעים, שקטים יותר ומתקשרים ביתר קלות עם הילדים 
ומפויסים עם עולם המסכים. 
 במהלך הקורס אנחנו נכיר כלים להתמודדות עם הצד הממכר של הרשתות והמסכים, נבין את הצרכים של המתבגרים שממושכים אותם לאפליקציות ומשחקי הרשת ונמצא דרכים יצירתיות למלא אותם, כדי שנהפוך להיות נוכחים בחיים שלהם. 
 כך, הם ישתפו אותנו במה שעובר עליהם ובמצוקות שהם נתקלים בהם. בנוסף, נלמד לתווך לילדים נושאים מורכבים, שהם נחשפים אליהם ברשתות (פורנוגרפיה, חדשות).
 נברר דרכים לחיזוק הערך והביטחון העצמי של הילד, שלא יהיו תלויים בלייקים והעוקבים ברשתות, אלא יהיו נאמנים לזהות האותנטית שלהם. 
 נלמד כללים לשמירת הבטיחות והפרטיות של הילדים, תצאו עם ארגז כלים ומיומנויות שיאפשרו לכם פשוט להיות שם בשבילם ברגעי הצורך.

מה עוד מקבלים?

להצטרפות לקורס הורים למתבגרים
  • הקורס כולל משימות, אתגרים, דפי עבודה. 
  • תמיכה וליווי בפורום סגור למשתתפי הקורס בפייסבוק לשאילת שאלות, שיתוף חוויות מהתהליך. 
  • שלושה מפגשי לייב למענה על שאלות ושיתוף (עליהם תהיה התראה מראש). 
  • תהיו חלק מקהילת הורים שחולקת את אותן התמודדויות.  
  • התהליך הוא גם קבוצתי וגם פרטני - המטרה שימוש מאוזן במסכים ומניעת התמכרויות, שיפור התקשורת שאנחנו מקיימים עם הילדים והסביבה שלנו כדי שנוכל להקנות את הכלים האלו לילדים שלנו.

 ייעוץ והדרכה פרטניים להורים וילדים 
בשיטת face not fake ותקשורת מקרבת 
הילד מכור לפורטנייט ולא יוצא מהחדר? 
לא נפגש עם חברים? ירד בלימודים?
הילדה כל היום באינסטגרם ובטיקטוק? 
מתכתבת עם זרים? 
ייעוץ בשיטת face not fake נותן כלים שמובילים לשימוש נבון, יעיל ובטוח במסכים ומונע התמכרות למסכים.  
יחד עם הפונה תיקבע תכנית עבודה שתתאים לבעיות והאתגרים בפניהם הוא עומד בכל הנוגע לשימוש במסכים.   
הייעוץ מיועד להורים לילדים ובני נוער שהשימוש במסכים משבש את שגרת יומם, פוגע בלימודיהם וביחסיהם עם בני הבית והסביבה החברתית וכן לילדים עצמם

ייעוץ לכל משתמשי המסכים, שמרגישים תלות במסכים וחוסר יכולת לאזן בין השימוש  לפעילויות אחרות שמעיד על התמכרות.

הרצאות


"face not fake- ה-הרצאה" 

הרצאה חווייתית לכל משתמשי המסכים 
תקשורת טובה היא הבסיס לבניית יחסים יציבים עם האנשים סביבנו בעבודה, במשפחה ובין חברים. בעידן המסכים מעורבים בתקשורת זו טכנולוגיות רבות (רשתות, מסכים, אפליקציות), 
שהפכו את התקשורת לזמינה וקלה יותר, 
אבל גם יצרה לנו הרבה קשיים. 
אם נלמד לבחור בערוץ התקשורת, שיישרת בצורה המיטבית את המסרים שלנו,
נוכל לשמור על היחסים עם הסביבה שלנו
 ולפתח אותם. 
בהרצאה נלמד כלים להבחין בין שימוש יעיל בנייד לבין תלות שמבזבזת זמן ואנרגיה
נכיר את שיטת face not fake 
למינון ואיזון המעורבות ברשתות החברתיות
 וזמן המסך 
לטובת חיזוק היחסים הבינאישיים עם סביבתנו הקרובה.
נכיר כלים לעיצוב פרופיל ומוניטין רשת, שיפעל לטובתנו. 


הרצאת הדגל (כיתות י'-יב) face not fake 
האם החיים באינסטגרם זו המציאות? 

אנחנו חיים בעולם של מדיה ורשתות חברתיות מלאים בדימויים, "Fake News", פרסומות, איך העולם משפיע על החיים שלנו, ההתנהגות שלנו, הרגשות שלנו והתפיסות שלנו? מה הקשר בין מה שאנחנו רואים במדיה לבין האופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו ברשתות החברתיות לעולם?
מה זו תפיסת מציאות ? איך התנהל העולם לפני עידן האינטרנט?  
ההרצאה מעבירה באופן חווייתי דרך הסיפור האישי (ובאמצעות דוגמאות סרטונים, תמונות, סיפורים מהמדיה) שלי כנער שהתבגר לפני עידן המדיה הדיגיטלית את המשמעות והתפקיד של ערוצי המדיה הרבים הקיימים היום בחיים של בני הנוער ומעירים להם זווית הסתכלות שונה וחדשה על המציאות האינסטגרמית כיום. 

האם המציאות היא סיפור תקשורתי? 

מה מחבר בין תופעת ה"Fake News" שהפכה לכלי לקידום פוליטיקאים מובילים כדונאלד טראמפ ובנימין נתניהו לבין האייטמים שממלאים את הפיד שלנו ברשתות, לבין והאופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו ברשתות החברתיות לעולם?
בשני המקרים מדובר בדרכים שבהן תפיסת המציאות שלנו מתעצבת באמצעות המדיה. 
איך מה שאנחנו רואים, שומעים וקוראים בתקשורת משפיע על איך שאנחנו רואים את העולם?
באיזה אופן המדיה קובעת לנו אלו נושאים חשובים ואלו פחות? 
ההרצאה תעורר דיון בשאלות אלו, תוך שימוש במושגים שמבהירים את אופן פעולת ערוצי המדיה השונים
 והמקום המרכזי שהם תופסים בחיינו.

איך מדברים על מין ומיניות עם דור המסכים?    

למה ילדים בני 12-13 מצלמים את עצמם מקיימים יחסי מין ומפיצים את זה בווטס אפ?
למה ילדות בנות 10-11 מסריטות את עצמן בפוזות מיניות בטיקטוק? 
איך נוודא שהם לא מתכתבים עם זרים שינצלו אותם מינית? 
איך בעידן האינסטגרם מדברים עם המתבגרים על יחסי מין והמשמעות שלהם? 
איך דואגים שיגבשו זהות מינית ועצמית שקרובה למי שהם?   
בייחוד בתקופת הקורונה הנוער גולש יותר באתרי פורנו ושולח תמונות והודעות מיניות (Sexting).            הצפייה המוגברת מקבעת תפיסה מעוותת 
של מין ומיניות
 ומובילה להתנהגויות חיקוי קיצוניות ואפילו אלימות. 

התפקיד שלנו ההורים הוא לתווך להם את מה שהם נחשפים אליו כמה שיותר, גם אם הם לא משתפים. 
ההרצאה מספקת מושגים כלים והדרכה כיצד לדבר עם המתבגרים על מין ומיניות 
ואיך למנוע מקרים של פגיעות מיניות ברשתות. 

" כנער למדתי על מין מהעיתון, היום הילדים מקבלים פורנו לווטסאפ"


Share by:
נ מ